Wednesday, January 19, 2011

What's Hot is Gettin' Hotter


salam & hello readers! saya nak share sikit pasal my dream wedding :) and since namanya pun dream wedding kan, so haruslah ada unsur angan2 yang agak luar biasa, tapi still praktikal seperti yang telah datin lynda pesan. praktikal kot, kalau ada ongkosnya, anything is possible! ada sesiapa nak sponsor & realisasikan my dream wedding tak? oh sangatlah berunsur angan2 di situ. hehe... ok, so here it goes...

wedding tu nanti akan berkonsepkan musim favourite saya, musim bunga. in other words, it's a SPRING THEMED WEDDING. bagi saya tema bunga tu membawa maksud colours, happiness, and being one of a kind! wedding tu dibuat outdoor, ala2 garden wedding jugak la ni. mari saya mulakan kisah dari permulaan iaitu ketibaan pengantin. pengantin akan dibawa ke tempat majlis berlangsung dengan menaiki sebuah kereta vintage with balloons. colours from the very beginning! :)


pengantin pun turun dari kereta dengan memakai baju seperti: (yang ni taknak colourful. i'd rather not look like a clown).


seterusnya, sepanjang laluan dari tempat turun kereta ke pelamin, kalau boleh nak ada flowery decoration atas rumput seperti yang berikut:


sambil berjalan tu, pengantin akan diiringi oleh flower girls dengan outfit yang comel2 dan sweet2 belaka.


dan kemudian tiba kemuncak acara iaitu persandingan pengantin. saya nak pelamin yang macam swing. macam gambar di bawah, tapi bayangkan kerusi tu sangat LAGI besar dan kukuh so that dia tak patah atau bergoyang sangat bila both bride and groom duduk. hihi...


ok cuba gabungkan gambar di atas dan di bawah ini, itulah bayangan my dream pelamin. so pelamin tu ada atapnya dan dihiasi dengan bunga cantik2 untuk menaikkan seri majlis dan melindungi pengantin dari cahaya matahari. masih praktikal kan? hopefully (^_^)

 
then, acara makan2. let's switch our focus to the guests. asyik cerita pasal pengantin je. even though it's an outdoor wedding, tempat tetamu duduk mestila under the shade jugak kan. kalau tak poor them dapat sunburn tapi pengantin syok pulak berteduh. untuk meja makan tetamu, saya teringin nak ada tables with umbrellas seperti:


nak setting white macam gambar di atas. TAPI TAPI TAPI... sila bayangkan umbrella tu terletak di tengah meja, bukan di tepi. and i'd prefer kalau umbrella tu besar sikit, lagi kurang kena sinaran UV. the size of the umbrella is more or less like this:

 

kenapa nak setting white? sebab nak decoration yang warnanya naik dan ceria bila berlatarbelakangkan warna putih. so, di lelangit (ceiling) umbrella tu, ada decoration bunga gantung2 yang fluffy.


and atas meja pula setting lebih kurang macam ni (untuk tetamu):


doorgift yang mereka dapat is a set of these items. ada 1 gumball machine, 2 pieces of cute cookies, and a candle.


next, back to the bride and groom. acara memotong kek. *drools*


ok rasanya dah sampai ke hujung majlis. after that ambil gambar kat photo booth.


kat backdrop tu nanti nak letak strings yang ada penyepit2. so guests yang datang boleh ambil gambar guna polaroid dan tulis ucapan, then gantung gambar mereka kat penyepit2 tu. bila pengantin ambil gambar di hujung majlis nanti, gambar2 tu adalah sebahagian hiasan untuk photo booth. 


dapat imagine kan? ok rasanya that's all. kalau boleh nak bagi lagi detailed, tapi nanti panjang sangat pulak. harapnya semua idea yang diberikan adalah praktikal. thanks so much untuk para penganjur!!!


&


that's my dream wedding, and i hope you'll love it as much as i do :) xoxo...

3 comments:

  1. very nice !! ^_^ i like it sys ! gud luck !!
    d0 visit mine http://ubatsynflexku.blogspot.com/
    link 115.. thanks a l0t ! ;)

    ReplyDelete
  2. dh vote utk kamu..
    jom like 117..

    ReplyDelete